Thursday, January 22, 2009

Kembalikan Stamina Dan Kecergasan Badan Anda Dengan Berurut





Berurut merupakan amalan tradisi masyarakat melayu sejak zaman berzaman......urut cara melayu berbeza dengan cara urut bangsa lain.. urut urat melayu... adalah kaedah urut di mana pengurut akan membuang angin sesat dalam badan dan membetulkan urat simpul, dengan cara urutan sehingga semua angin sesat  yang menyebabkan sakit-sakit badan itu keluar dari badan melalui pemindahan ke badan tukang urut,,,,dan urat badan dibetulkan kedudukannya.
  • Kaedah urut cara urut urat ini kebiasaannya adalah Anugerah dari Allah kepada hambanya yang menjadi tanggugjawab hamba Allah itu memikul tanggungjawab merawat kepada yang sakit..dan sesungguhnya ilmu Allah itu tak terhingga luasnya...
Tiada unsur-unsur kurafat di gunakan, minyak urut di masak sendiri oleh tukang urut,.. pengurut hanya mengunakan salawat dan ayat alquran untuk mengurut badan pesakit di samping bertawakkal kepada Allah .
  • Banyak Faktor yang menyebabkan seseorang mengalami sakit badan . Faktor utama adalah faktor fizikal akibat bertambahan umur,, hormon badan tak stabil, kurang bersenam, faktor kerja yang berpanjangan, kurang rehat,, duduk terlalu lama depan komputer, masalah sakit kronik seperti lemah jantung. darah tinggi, kencing manis , sakit buah pinggang dan lain-lain.
  • Sering juga terjadi sakit-sakit badan di sebabkan gangguan mahluk halus. makluk halus dari bangsa jin  yang hinggap di belakang tengkuk , belikat dan sendi-sendi dan urat pesakit selalu menjadi punca pada kesakitan, lesu, lenguh, sakit kepala,gelisah, sukar tidur, berdebar dan sebagainya...kaedah bacaaan ayat alquran dan mengurut dengan air zam-zam yang di rukyah akan  digunakan,, 
  • selalunya perawat dapat mengesan sakit berpunca dari masalah fizikal atau gangguan...............
  •  setiap penyakit datangnya dengan kehendak Allah , maka dariNyalah juga kita meminta pertolongan.